Friday, December 16, 2011

Ya Allah ampunkan dosa2 ku.

dalam hidup aku, aku dah buat observation da, kalau aku terbuat dosa, msti after that aku mcm ditimpa balasan, aku tau smua tu pembalasan dri Allah sbb aku wat dosa dah langgar perintah dia.

skang ni aku tgh cuti sem, sblm ni aku sem 3 la, tatau lah aku sem 3 byk sgt bnde xkena dgn aku ni, smpai rmai sgt org trasa dgn prbuatan aku, mase sem 1 dgn sem 2 oke je aku x wat ape2, since aku da dok uma sewa n bwak kete sndiri ni mcm2 berlaku, tp aku tanak la citer, tak pelu bkak aib org pulak.

aku setiap kali solat berdoa agar dijauhkan dari dosa x kire kecik or besar, ape aku nak dlm hidup aku , aku nak kebahagiaan tu je, aku plg tak suke klau otak aku kusut2.

makin naik usia aku, aku mcm da leh fikir, klau aku ditimpa dugaan or musibah aku mcm redhakan je ape yg berlaku, redha ke pasrah ke x kesah, jnji aku mampu tersenyum hadapi dugaan tu,.

mcm dulu time form 2 form 3 bile aku ditimpa musibah, aku salu fikir "Ya Allah kenapa ko bg musibah camni kat aku, kenapa tak org lain "

tp skang aku dah x berfikiran seperti tu lg, klau ade je musibah aku akan pikir positif je and anggap tu dugaan yg Allah beri kat aku, dan ape yg aku harapkan adalah kebahagiaan sepanjang hayat dan tabah hadapi bile ade dugaan :'(

No comments:

Post a Comment