Sunday, July 3, 2011

Abang Gigi Besi



Abang gigi besi @ abg braces, tulah pgglan yg aku dpt since pkai braces ni or dlm malay dia pendakap gigi, haha

actually, mak aku yg suro pkai sbb dri kecik dia nak tgok anak bujang dia ni mempunyai gigi yg rata, gigi aku yg x rata just belah depan je yg belah blkg2 smua lurus still di dalam landasan dia lg hehe,

Aku pakai dlm kamis minggu lpas ( baru arini post ) , 30 Jun 2011, then doktor cakap aku pkai bnde alah ni utk 18 bulan sahaja a.k.a 1 tahun 6 bulan, aku tercalon di antara pesakit2 dentist Dr.Shah tu yg plg kejap pkai braces ni, salu majoriti pesakit dia pkai plg kejap 2 tahun plg lama 5 tahun, yg kes 5 tahun tu gigi yg berlapis2 tu, ade jugak yg plg kejap setahun tp x ramai, aku just bru sorg yg 1 1/2 tahun je pakai :) bangga ckitt

Mula2 time pakai 3 hari pertama tu pehhhh nak kacip gigi susah, nak kunyah makanan susah, mmg smua x leh dgn rase sengal2 kat gigi lg, yelah mule2 pkai terasa mcm gigi ni diikat and terikat, plus mmg akan terseksa la 3 hari pertama tu msuk hari ke-4 ke-5 dah oke even hari ke-5 tu aku dah leh makan ayam , terbaikk, haha

Aku kena wat appointment tiap2 6 bulan skali, sbb ape org pggl ape ek getah dlm braces yg wrna warni tu leh bertahan 6 bulan je, pastu kena tukar, aku since dah pkai 5 hari ni, aku leh nmpak perbezaan ketara gigi depan aku makin lama mmcm makin nak lurus, haha kejap gile dia gerak, sbb tula dentist ckp aku pkai 18 bulan je kot, sbb gigi aku 1 kat depan ni mcm terkedepan so bile aku tutup mulut leh nmpak gigi dpan aku 1 tu tekeluar,

sbb tu dlm FB aku xde 1 pon gmbr snyum nmpak gigi smua snyum biase je, nnti da abis pkai ni leh ah aku snyum nmpak gigi je :)


No comments:

Post a Comment